Baza aktów prawnych Unii Europejskiej  Cytaty odnotowujące konkretne użycie tłumaczeń słów angielsko-polskich i polsko-angielskich umieszczone w serwisie Translatica.pl pochodzą z Bazy danych DGT-TM, która jest wyłączną własnością Komisji Europejskiej i została udostępniona bezpłatnie i bez ograniczeń terytorialnych. Data dostępu do bazy 02.09.2019. Dokładne informacje nt. pochodzenia źródła tłumaczenia oraz daty powstania dokumentu w bazie DGT-TM zostały umieszczone pod poszczególnymi cytatami wraz z aktywnym odnośnikiem do oryginalnego dokumentu z bazy.
 
Lista cytatów w języku polskim i angielskim zawierająca frazę: reklama telewizyjna
Bez uszczerbku dla stosowania nowych technik reklamowych,
reklama telewizyjna
i telesprzedaż są wyraźnie oddzielane od innych części audycji w sposób wizualny lub dźwiękowy, lub przestrzenny.

Without prejudice to the use of new
advertising
techniques,
television advertising
and teleshopping shall be kept quite distinct from other parts of the programme by optical and/or acoustic and/or...
Bez uszczerbku dla stosowania nowych technik reklamowych,
reklama telewizyjna
i telesprzedaż są wyraźnie oddzielane od innych części audycji w sposób wizualny lub dźwiękowy, lub przestrzenny.

Without prejudice to the use of new
advertising
techniques,
television advertising
and teleshopping shall be kept quite distinct from other parts of the programme by optical and/or acoustic and/or spatial means.

Bez uszczerbku dla stosowania nowych technik reklamowych,
reklama telewizyjna
i telesprzedaż muszą być wyraźnie oddzielone od innych części audycji w sposób wizualny lub dźwiękowy, lub przestrzenny.

Without prejudice to the use of new
advertising
techniques,
television advertising
and teleshopping shall be kept quite distinct from other parts of the programme by optical and/or acoustic and/or...
Bez uszczerbku dla stosowania nowych technik reklamowych,
reklama telewizyjna
i telesprzedaż muszą być wyraźnie oddzielone od innych części audycji w sposób wizualny lub dźwiękowy, lub przestrzenny.

Without prejudice to the use of new
advertising
techniques,
television advertising
and teleshopping shall be kept quite distinct from other parts of the programme by optical and/or acoustic and/or spatial means.

Reklama telewizyjna
i telesprzedaż muszą być łatwo rozpoznawalne i odróżniać się od materiału redakcyjnego.

Television advertising
and teleshopping shall be readily recognisable and distinguishable from editorial content.
Reklama telewizyjna
i telesprzedaż muszą być łatwo rozpoznawalne i odróżniać się od materiału redakcyjnego.

Television advertising
and teleshopping shall be readily recognisable and distinguishable from editorial content.

Reklama telewizyjna
i telesprzedaż muszą być łatwo rozpoznawalne i odróżniające się od materiału redakcyjnego.

Television advertising
and teleshopping shall be readily recognisable and distinguishable from editorial content.
Reklama telewizyjna
i telesprzedaż muszą być łatwo rozpoznawalne i odróżniające się od materiału redakcyjnego.

Television advertising
and teleshopping shall be readily recognisable and distinguishable from editorial content.

REKLAMA TELEWIZYJNA
I TELESPRZEDAŻ”;

TELEVISION ADVERTISING
AND TELESHOPPING’;
REKLAMA TELEWIZYJNA
I TELESPRZEDAŻ”;

TELEVISION ADVERTISING
AND TELESHOPPING’;

REKLAMA TELEWIZYJNA
I TELESPRZEDAŻ

TELEVISION ADVERTISING
AND TELESHOPPING
REKLAMA TELEWIZYJNA
I TELESPRZEDAŻ

TELEVISION ADVERTISING
AND TELESHOPPING

...ograniczona, a w wyniku reformy nastąpi prawdopodobnie, choćby częściowo, przeniesie popytu na
reklamę telewizyjną
na konkurentów France Télévisions.

...be very small-scale and the reform will have the foreseeable effect of transferring the demand for
television advertising
, even if only partially, to the competitors of France Télévisions.
Obecność ta będzie prawdopodobnie bardzo ograniczona, a w wyniku reformy nastąpi prawdopodobnie, choćby częściowo, przeniesie popytu na
reklamę telewizyjną
na konkurentów France Télévisions.

This presence will probably be very small-scale and the reform will have the foreseeable effect of transferring the demand for
television advertising
, even if only partially, to the competitors of France Télévisions.

Wydatki na
reklamę telewizyjną
na mieszkańca były w 2001 r. niższe w Finlandii (42 EUR) i Szwecji (43 EUR), zaś w Niderlanbach na takim samym poziomie (45 EUR).

Per capita
TV advertising
expenditure in 2001 was lower in Finland (EUR 42) and Sweden (EUR 43) and the same as in the Netherlands (EUR 45).
Wydatki na
reklamę telewizyjną
na mieszkańca były w 2001 r. niższe w Finlandii (42 EUR) i Szwecji (43 EUR), zaś w Niderlanbach na takim samym poziomie (45 EUR).

Per capita
TV advertising
expenditure in 2001 was lower in Finland (EUR 42) and Sweden (EUR 43) and the same as in the Netherlands (EUR 45).

...(1) wydatki na reklamę telewizyjną jako odsetek całkowitych wydatków na reklamę; (2) wydatki na
reklamę telewizyjną
na mieszkańca; (3) wydatki na reklamę telewizyjną jako odsetek PKB.

...were: (1) television advertising expenditure as a percentage of total advertising expenditure; (2)
television advertising
expenditure per capita; (3)
television
advertising expenditure as a...
Przeanalizowano następujące kluczowe dane związane z wydatkami na reklamę: (1) wydatki na reklamę telewizyjną jako odsetek całkowitych wydatków na reklamę; (2) wydatki na
reklamę telewizyjną
na mieszkańca; (3) wydatki na reklamę telewizyjną jako odsetek PKB.

The key figures on television advertising spending that were analysed were: (1) television advertising expenditure as a percentage of total advertising expenditure; (2)
television advertising
expenditure per capita; (3)
television
advertising expenditure as a proportion of GDP.

Wydatki na
reklamę telewizyjną
na mieszkańca (mln EUR)

TV advertising
spending per capita (million EUR)
Wydatki na
reklamę telewizyjną
na mieszkańca (mln EUR)

TV advertising
spending per capita (million EUR)

Również wydatki na
reklamę telewizyjną
na mieszkańca pokazują znaczącą różnicę między państwami członkowskimi [96].

Television advertising
expenditure per capita also shows a marked difference between the Member States [96].
Również wydatki na
reklamę telewizyjną
na mieszkańca pokazują znaczącą różnicę między państwami członkowskimi [96].

Television advertising
expenditure per capita also shows a marked difference between the Member States [96].

...reklamowe, ponieważ TV2 oferowała specjalne zniżki na pozostałą część budżetu reklamodawców na
reklamę telewizyjną
, o ile przeznaczali tę część również na reklamę w TV2.

...to get market acceptance, as TV2 offered extra marginal discounts on the remainder of advertiser’s
television
advertising budgets if they also placed it with TV2.
stwierdziła, że aby uzyskać akceptację rynku, była zmuszona oferować wysokie zniżki za sloty reklamowe, ponieważ TV2 oferowała specjalne zniżki na pozostałą część budżetu reklamodawców na
reklamę telewizyjną
, o ile przeznaczali tę część również na reklamę w TV2.

stated that it had to grant very high discounts for its advertising slots in order to get market acceptance, as TV2 offered extra marginal discounts on the remainder of advertiser’s
television
advertising budgets if they also placed it with TV2.

Wydatki na
reklamę telewizyjną
w Danii w porównaniu z krajami UE

Television advertising
expenditure in Denmark compared to the EU as a whole
Wydatki na
reklamę telewizyjną
w Danii w porównaniu z krajami UE

Television advertising
expenditure in Denmark compared to the EU as a whole

Wydatki na
reklamę telewizyjną
w Danii w porównaniu z całą UE

TV advertising
spending in Denmark compared with the EU as a whole
Wydatki na
reklamę telewizyjną
w Danii w porównaniu z całą UE

TV advertising
spending in Denmark compared with the EU as a whole

Kluczowe dane dotyczące wydatków na
reklamę telewizyjną
w Danii, UE i innych krajach nordyckich

Key figures on
television advertising
spending in Denmark, the EU and other Nordic countries
Kluczowe dane dotyczące wydatków na
reklamę telewizyjną
w Danii, UE i innych krajach nordyckich

Key figures on
television advertising
spending in Denmark, the EU and other Nordic countries

Informacje decydujące o wydatkach na
reklamę telewizyjną
w Danii, UE oraz innych krajach nordyckich

Key figures for
television advertising
expenditure in Denmark, the EU and other Nordic countries
Informacje decydujące o wydatkach na
reklamę telewizyjną
w Danii, UE oraz innych krajach nordyckich

Key figures for
television advertising
expenditure in Denmark, the EU and other Nordic countries

Dane te pokazują, że
reklama telewizyjna
w Danii jest tańsza niż w Szwecji i w Norwegii [99], zaś w mediach drukowanych sytuacja jest odwrotna [100].

The data shows that
television advertising
is less expensive in Denmark than it is in Sweden and Norway [99], whereas the opposite is true for print media [100].
Dane te pokazują, że
reklama telewizyjna
w Danii jest tańsza niż w Szwecji i w Norwegii [99], zaś w mediach drukowanych sytuacja jest odwrotna [100].

The data shows that
television advertising
is less expensive in Denmark than it is in Sweden and Norway [99], whereas the opposite is true for print media [100].

Dane te pokazują, że
reklama telewizyjna
w Danii jest tańsza niż w Szwecji lub w Norwegii. W mediach drukowanych sytuacja jest natomiast odwrotna.

The data show that
television advertising
is less expensive in Denmark than Sweden and Norway, whereas the opposite is true for print media.
Dane te pokazują, że
reklama telewizyjna
w Danii jest tańsza niż w Szwecji lub w Norwegii. W mediach drukowanych sytuacja jest natomiast odwrotna.

The data show that
television advertising
is less expensive in Denmark than Sweden and Norway, whereas the opposite is true for print media.

Ta sama sytuacja powstaje w przypadku wydatków na
reklamę telewizyjną
w przeliczeniu na odsetek PKB [95].

The same pattern can be seen for
television advertising
spending as a proportion of GDP [95].
Ta sama sytuacja powstaje w przypadku wydatków na
reklamę telewizyjną
w przeliczeniu na odsetek PKB [95].

The same pattern can be seen for
television advertising
spending as a proportion of GDP [95].

Pojęcie telewizyjnego spotu reklamowego należy rozumieć jako
reklamę telewizyjną
w znaczeniu art. 1 ust. 1 lit. i), trwającą nie dłużej niż 12 minut.

The concept of a television advertising spot should be understood as
television advertising
in the sense of point (i) of Article 1(1) having a duration of not more than 12 minutes.
Pojęcie telewizyjnego spotu reklamowego należy rozumieć jako
reklamę telewizyjną
w znaczeniu art. 1 ust. 1 lit. i), trwającą nie dłużej niż 12 minut.

The concept of a television advertising spot should be understood as
television advertising
in the sense of point (i) of Article 1(1) having a duration of not more than 12 minutes.

Lista haseł polskich
Lista haseł angielskich
Lista haseł niemieckich
Lista haseł włoskich
Lista haseł rosyjskich